07 Interaktiv er en del av 07 Media

Norges Bygdekvinnelag på åpen laptop

Organisasjonsside Norges bygdekvinnelag

I to faser fikk vi Norges bygdekvinnelag på nett igjen og laget en prioritert og oppdatert nettløsning der de lokale lagene får skinne.

Norges bygdekvinnelag hadde behov for å få opp en ny nettløsning så raskt som mulig. Prosjektet ble derfor delt inn i to faser, hvor det i første omgang gjaldt å få en digital tilstedeværelse. I andre fase fikk de lokale lagene mer fokus. Dette bidrar til å skape engasjement og spre kunnskap om hva som foregår på lokalt nivå.

Utfordringen: Siden manglet fokus

Den gamle forsiden til Norges bygdekvinnelag fremsto som rotete og manglet et tydelig fokus. Løsningen var ikke tilpasset mobile enheter, og designet begynte å bli utdatert. For å øke rekruteringen og gjøre siden bedre for eksisterende medlemmer bestemte Norges bygdekvinnelag seg for å redesigne hele nettsiden.

Prosessen: To faser

Førstehjelpsfasen

Norges Bygdekvinnelag hadde i første omgang behov for å få opp en nettside så raskt som mulig ettersom nettsiden deres ikke var tilgjengelig på dette tidspunktet. Vi designet og utviklet derfor en enkel løsning der de kunne publisere sentrale nyheter og legge ut generell informasjon om hva Norges bygdekvinnelag drev med.

 Videreutviklingsfasen

Når den midlertidige siden var på plass startet vi arbeidet med fase to. Vi ønsket å lage et moderne nettsted som kunne nå ut til en bredere målgruppe. Siden fikk tydelige innganger og forsiden ble strukturert slik at det ble lettere for brukerne å orientere seg. Siden fikk mer innhold, ny meny og en rekke nye funksjoner. I denne fasen fokuserte vi mer på de forskjellige lokal- og fylkeslagene. De forskjellige lagene fikk sine egne sider slik at det ble lettere å holde seg oppdatert på hva som skjer på lokallagsnivå.

Resultatet

Den nye nettløsningen har fått et luftigere uttrykk og fremstår som mye mer oversiktlig og innbydende. De forskjellige lokal- og fylkeslagene kan nå legge ut og administrere sine egne undersider der de kan legge ut nyheter og annen nyttig informasjon. Dette bidrar til å skape engasjement og spre kunnskap om hva som foregår på lokalt nivå. Foruten å publisere nyheter har det også blitt mulig for de forskjellige lagene å promotere arrangementer som frontes på forsiden.

Nøkkelinfo

Kunde:

Norges Bygdekvinnelag

Vår rolle:

Interaksjonsdesign og grafisk design, illustrasjoner, front- og backendutvikling, vedlikehold og support.

Publisert:

Høst 2015 (Fase 1)

Vår 2016 (Fase 2)

Teknologi/ publiseringsløsning:

Drupal

Nettsiden:

bygdekvinnelaget.no

Hva trenger du hjelp til?

La oss ta en uforpliktende prat om ditt digitale prosjekt.

Ta kontakt!
¨